Trollet

Det här med att inte kunna sova

Publicerad 2012-12-04 01:58:43 i Allmänt,

Ja, jag tror minsann det är en konst i sig att kunna sova alltså! (Åh, hej lilla plutt, vaknade du också nu när jag satte mig upp? Eller vaknade du av sockret i bananen jag nyss tryckte i mig? Älskade plutt!) Jag vet att många har samma "problem" som mig med det men vad hjälper det mig *blink blink*? Har precis tittat färdigt på "Landet för längesedan" och kan inte mer än älskade den filmen. Blir ju så trött på Zera bara, fjant! När jag inte kan sova ligger jag och tänker på allt möjligt. Vilka julgardiner jag skulle vilja köpa om vi kommer unna oss det. Hur långsamt tiden går nu till BF. Hur jag måste ta tag i att ansöka om föräldrapenning. Hur jag måste ta tag i att tvätta upp alla bebisgrejer, dock bara en tvätt kvar så jag är väl rätt duktig med det iof. Dessutom är jag extremt dålig på att öva andning inför förlossningen. Är jag den enda som inte gått någon kurs inför den? Har inte gått profylaxen, har inte gått på föräldraträffarna (de krockade med mina arbetstider) och jag gör inte andningsövningarna vi fått från BM. Så får jag så dåligt samvete inför mötet med BM imorgon, bara för att jag inte gjort övningarna. Det är mig själv jag ska ha dåligt samvete för isåfall, inte för henne! Hur som, hur gör ni för att kunna sova? Jag har hela tiden tänkt på att jag rör på mig för lite, gör av med för lite energi för att bli trött om nätterna. Det kan dock inte stämma för idag var jag på en lång promenad med en vän och trots den är jag pigg nu. Dessutom bultar vaderna, är livrädd att det är åderbråck som poppar upp. Vill verkligen inte ha det, min syster fick det när hon var jätteung, runt 18 (utan att vara gravid) så det gnager i mig om nätterna också. Annars är det inte så tungt att inte kunna sova, det är bara rastlösheten som slår in. Jag vet ju att detta bara är en kort tid, att det går över om drygt en månad, men ändå. Apropå drygt en månad (BF) så fick jag ett sms av systra mi för någon vecka sedan. (Hon är också gravid och har BF två veckor efter oss) Där stod det något i stil med: "Bara så du vet så kommer er bebis den 21 december". Helt apropå ingenting så skriver hon det. Jag frågade självklart varför då vår bebis är beräknad den 8 januari. Fick då till svar att allt har varit så tidigt i min graviditet så jo, vår bebis skulle komma den 21 dec. Varför just den 21 har jag ingen aning, glömde fråga henne men ja, vi får väl se. Jag hoppas dock på ett januaribarn, för barnets skull. Jaja, nattliga tankar... sov gott ni som redan sover, lycka till, till er som ligger vakna liksom jag. Kramkram

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Hej! Jag valde att starta en blogg när jag var gravid i 27 veckan. Det fanns så mycket som jag ville dela med mig av, och kanske kan det hjälpa någon. Mina tankar, funderingar kring graviditeten och allt runt den, shopping, bvc-besök osv. Bor i Göteborg tillsammans med min underbara sambo sedan 4 år tillbaka. Född 1988... Välkommen!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela