Trollet

Får jag känna på din mage?

Publicerad 2012-12-05 22:00:00 i Graviditet,

Jag har sluppit det där med att folk kommer fram och ska ta på min mage. Till idag. Gick in i en lite babybutik idag och fick världens svallning. Drog ner dragkedjan på den tjocka vinterjackan och då blottades ju den stora magen. Expediten frågade om det var bebis på gång och frågade även om hon fick känna. Jag lät henne känna, var väldigt tacksam över att hon frågade först, har hört så många historier om folk som bara sätter dit händerna. Det tycker jag inte är ok. Men denna kvinna var så trevlig och försiktig så visst fick hon känna. Bebis undrade säkert vem det var som buffade på hen :) Vad jag ville säga med detta var mest att jag är glad att kvinnan frågade och var så försiktig. Folk är olika, vissa bryr sig inte om folk lägger händerna på deras mage medan andra blir jätteobekväma. Jag känner väl också att folk inte har där att göra. Det är min kropp, jag hade inte velat att ngn tar på mig bara så där. Då känner jag mig obekväm oh magen är väldigt intimt för mig nu med bebisen där. Det känns väldigt privat. Hur tänker ni kring det?

Kommentarer

Postat av: Anna Bergström

Publicerad 2012-12-08 11:02:22

Haha...jag har också klarat mig bra den här graviditeten. Inte många som jag inte känner som kommit fram och känt på magen. 2-3 stycken bara. Varav en var Bingo Rimér *haha*
Det gör mig inte så mycket tror jag. Eller jag vet inte. Det beror kanske på vem det är, hur omständigheterna ser ut och hur ofta det inträffar?!

Svar: Ja men precis! Det beror helt på situation och hur personen beter sig. Men Bingo var ju lite roligt! Skönt dock att du klarat dig från de jobbiga :)
varangraviditet.blogg.se

Postat av: Nathalie

Publicerad 2012-12-10 15:01:42

Fattar precis vad du menar, men det var ju tur att hon frågade iallafall. Jag är ju inte så långt gången än (v.24) men är redan obekväm med att folk tittar på och pratar om min mage så jag kan tänka mig att jag inte kommer gilla när dom ska fram och pilla också :P

Svar: Då får du visa din ståndpunkt tydligt, för det är klart att du inte ska gå med på ngt du inte vill. Folk verkar ibland lite hänsynslösa när det gäller gravida magar. Allmän egendom eller ngt.
varangraviditet.blogg.se

Postat av: Ida

Publicerad 2012-12-14 14:45:42

Jag hade allt ifrån gamla tanter på tunnelbanan som frågade om de fick känna till ytligt bekanta som skulle klappa och till och med PUSSA(?!) på min mage. Tyckte det var väldigt obehagligt.. Fast ännu jobbigare tycker jag det är nu när lilltjejen är utanför magen och alla dessa främlingar som lägger sig i.. sist igår i mataffären "Hur kan du ens vara ute med en liten bebis i dessa förkylningstider??".. Eh.. man måste väl handla? Haha.

Svar: Men gud, vad tror de att folk gjorde förr när det var kallt? Blir lite irriterad på folk som inte vågar gå ut i kylan med sina små. De ligger ju skyddade =) Förstår att du har varit med om en hel del när det gäller att röra magen, men pussa... blir lika förvånad som du. Vem fasen pussar magen? Det är fortfarande en MAGE och inte en bebis haha! Stark du är som orkar med det, jag hade nog rytit ifrån till slut
varangraviditet.blogg.se

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Hej! Jag valde att starta en blogg när jag var gravid i 27 veckan. Det fanns så mycket som jag ville dela med mig av, och kanske kan det hjälpa någon. Mina tankar, funderingar kring graviditeten och allt runt den, shopping, bvc-besök osv. Bor i Göteborg tillsammans med min underbara sambo sedan 4 år tillbaka. Född 1988... Välkommen!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela