Trollet

Möte med BM idag och lågt BMI

Publicerad 2012-12-19 00:10:23 i Allmänt,

Så idag var det möte med vår barnmorska igen. Vi hade ett privat familjesamtal då min sambo och jag inte kunde komma på familjeträffarna. Hon är go vår BM, lånade ut DVDer och grejer som de brukar ha på träffarna, allt för att vi också ska kunna ta del av informationen de går igenom. Hur som helst så mätte vi magen, vägde mig, tog järn och blodtryck. Allt såg jättebra ut. Nu har jag minsann gård upp ordentligt mycket, jag sa ju att jag inte skulle sluta gå upp, haha. Nu vägde jag 67 kg, låg på 51 vid inskrivningen, är 171 cm lång så vid första mötet med doktorn tidigt i graviditeten skrev hon tydligen en notis om min vikt till min barnmorska. Hon ville väl att vi skulle prata om min vikt, BMI låg på 17 vilket då klassas som undervikt men det där struntar jag blanka i, jag ser ut som jag gör. Lite trött på att ALLA läkare reagerar, men samtidigt är det väl fint att de gör det. Och gör det så diskret som denna läkarn faktiskt gjorde. Idag var vi även på NTF och fick hjälp med hur man sätter fast babyskyddet. Både sambon och jag kände oss lite osäkra på det och NTF hjälpte så gärna till och visade hur det skulle vara. Otroligt bra att det finns ställen som hjälper till med sådant, hur ska man annars veta om internet inte hjälper till? Annars händer inte så mycket. Sambon har tre dagar kvar att arbeta, sedan är han ledig med mig ända till den 7. Sedan får vi se om bebisen kommer ut den 8 (bf) jan eller om det drar ut tiden. Skönt iaf att ha sambon hemma nu.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Hej! Jag valde att starta en blogg när jag var gravid i 27 veckan. Det fanns så mycket som jag ville dela med mig av, och kanske kan det hjälpa någon. Mina tankar, funderingar kring graviditeten och allt runt den, shopping, bvc-besök osv. Bor i Göteborg tillsammans med min underbara sambo sedan 4 år tillbaka. Född 1988... Välkommen!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela