Trollet

MVC, förlossningssamtal

Publicerad 2012-12-04 13:55:43 i Graviditet,

Ojojoj vad jag tycker om vår barnmorska! Idag när hon skulle mäta magen log hon och började skratta. Det var inte lätt att mäta då bebis hela tiden skulle buffa runt där inne. "Ja, det var en livlig liten bebis det här, jag antar att du aldrig behöver oroa dig om dagarna att den rör sig för lite?" Haha, älskade bebis! Nej, jag behöver inte oroa mig, här är det fullt ös hela dagarna och halva nätterna. Barnmorskan blir förvånad varje gång att bebis rör så mycket på sig, härligt att höra. En frisk, pigg och kry liten knutt! Kärleken är total! Idag gick vi igenom lite av det material de använt på familjeträffarna då varken min sambo eller jag har kunnat deltaga. Vi pratade om smärtlindring, olika sorters förlossningar, de tre faserna och lite allt möjligt. Nästa gång kan förhoppningsvis sambon vara med, idag kunde han inte vara med. Han är lite velig i huvudet och hade glömt att ta ledigt för idag. Jag blev besviken men mest ledsen var han själv. Han vill så gärna vara med på allt som gäller bebisen, han vill verkligen lära sig och veta vad som gäller. Då gällde det bara att stötta honom i att han missade dagens möte, jag får återberätta när han kommer hem från arbetet. Ska försöka ta en veckobild idag, enligt blimamma.se och babycenters app går jag in i en ny vecka idag och enligt babygruppen, libero och 1177 är ny vecka imorgon. Jag förstår inte varför de är olika, jag har ju ställt in samma BF på dem, vet ni varför det är så? Ha en underbar tisdag hörrni! Kramkram

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Hej! Jag valde att starta en blogg när jag var gravid i 27 veckan. Det fanns så mycket som jag ville dela med mig av, och kanske kan det hjälpa någon. Mina tankar, funderingar kring graviditeten och allt runt den, shopping, bvc-besök osv. Bor i Göteborg tillsammans med min underbara sambo sedan 4 år tillbaka. Född 1988... Välkommen!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela