Trollet

Ny dag för ny graviditetsvecka

Publicerad 2012-12-12 00:00:28 i Allmänt,

Nu har jag fått tummen ur att räkna ut vilken dag som faktiskt är ny graviditetsvecka och har kommit fram till att tisdag är ny veckodag. Jag har hela tiden gått efter Babygruppens uträkning som säger att onsdag är min nya veckodag men det är ju fel! 1177 och Babycenter hade rätt. Alltså är jag i v 36+0 idag tisdag. Imorgon måste jag även få en annan tumme ur och köpa salva till fotsvamp. Har tyvärr råkat ut för det och smittat karln min. Sexigt, jag vet! Menmen, så är det och imorgon är det jag som fixar salva. Har hört att Canesten är ok när man är gravid? Förresten! Hur är det med er nattugglor och mat? Blir ni hungriga mitt i natten och måste äta? Det blir jag! Jag går upp varje natt nu och äter och det ser jag på min kropp. Apparna säger att man inte går upp något mer i vikt nu sista månaden men jag tvekar. Jag kommer nog gå upp fem kg till tippar jag på. Faktiskt! Börjar få lite noja över mina lår måste jag erkänna, viftar bort det lika fort då jag vet att kilona kommer rinna av min så fort hjärtat är ute, men jag nojar lite. Herregud, jag väger inte ens mycket för min längd, inte ens nu när jag är gravid. Har alltid varit underviktig av mig (naturligt, ni skulle se min farmor och far) och det har ju blivit det normala för mig, så när jag nu gått upp till normalvikt för min längd så känner jag min ju hyfsat stor ändå. Men det struntar vi i, jag kommer få tillbaka min kropp igen, om jag så ska behöva träna mig tillbaka (vilket jag vill, för min ryggs skull) så gör jag det. Nu väntar jag på spänning på att en bloggvän (jag vill inte säga kollega då detta inte är ett jobb och det enda jag kan komma på som låter hyfsat vettigt för en beskrivning av en annan bloggare är bloggvän, trots att vi inte är vänner) ska få sitt barn. Dig Tove (Tovsi), ska bli spännande och se när din plutt väljer att komma ut till er. :) Har sett att Varginnan på blimamma har fått sin nu, herregud vad mysigt, och snart är vi där också! Heja heja tiden! Kram på er alla nattugglor!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Hej! Jag valde att starta en blogg när jag var gravid i 27 veckan. Det fanns så mycket som jag ville dela med mig av, och kanske kan det hjälpa någon. Mina tankar, funderingar kring graviditeten och allt runt den, shopping, bvc-besök osv. Bor i Göteborg tillsammans med min underbara sambo sedan 4 år tillbaka. Född 1988... Välkommen!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela