Trollet

Allt är inhandlat

Publicerad 2012-11-23 17:27:32 i Allmänt,

Åh vad skönt det är att vara klar hörrni! Hur går det för er med handlingen till bebisen? Hur långt har ni kvar? Sambon och jag var i Ullared i helgen och handlade allt det där småttings ni vet. Babyolja, tvål, tvättlappar, påslakan... Ja allt verkligen! Nu ligger allt i ett hörn i sovrummet och väntar på att packas upp. Vi ska fixa skötplatsen i tvättrummet innan vi kan lägga in alla oljor, blöjor, tvättlappar och grejer. Sängkläder, kläder osv är ingen idé att packa upp då de ändå ska tvättas innan bebis kommer. Åh vad vi längtar! 
 
I söndags sprayade sambon klart sängen också. Den blev så himla fin! Ni kommer få se en färdig bild av en när den är ihopsatt. Nu står den ute i kylan för att torka ordentligt och för att alla kemikalier ska avdunsta ordentligt. Vill ju inte att bebis ska andas in ångorna! 
 
En annan sak som gör mig så lycklig är att sambon verkligen engagerar sig i allt som ska fixas. Jag vågar knappt köpa något utan honom för han vill så gärnà vara med och välja färg, modell, utseende, ja allt :) Det gör mig lycklig då jag hör om så många blivande pappor som inte riktigt kommit dit. Jag är väl även extra lycklig då jag själv trodde att han skulle ta längre tid på sig att komma in i rollen, men han är så där! Hans hjärta är med bebisen hela tiden! Min älskade man, detta barn kunde inte välja en bättre pappa! 

Kommentarer

Postat av: Maria

Publicerad 2012-11-24 07:58:30

Hej där! Vi är helt klara här hemma bara bäbis som saknar :-) vi var oxå i Ullared och shoppa loss.:-)

har 19 dagar kvar till bf längtar så otroligt mycket! Hur långt gången är du?

Jag har oxå en sån underbar karl sen verkligen längtar efter att bli pappa och pratar om bäbisen hela tiden :-)

Svar: Åh, du har ju jättekort tid kvar ju! Kan tänka mig att tiden går ännu långsammare för dig än för mig? Vi har BF den 8 januari så det är ett tag kvar. Ett kort tag dock! Skönt att ni är klara med allt, Ullared är ju fantastiskt! När vi var där var det kaos i hela varuhuset (som vanligt alltså) men på babyavdelningen var det så lugnt! Superskönt!
Lycka till den sista tiden nu Maria! Inte mycket kvar!
varangraviditet.blogg.se

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Hej! Jag valde att starta en blogg när jag var gravid i 27 veckan. Det fanns så mycket som jag ville dela med mig av, och kanske kan det hjälpa någon. Mina tankar, funderingar kring graviditeten och allt runt den, shopping, bvc-besök osv. Bor i Göteborg tillsammans med min underbara sambo sedan 4 år tillbaka. Född 1988... Välkommen!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela