Trollet

Mående i v 30+3

Publicerad 2012-11-03 23:55:37 i Allmänt,

Har ni det bra i lördagsmyset? Själv ligger jag i sängen med lite ljus tända och irriterar mig på allt. Ja, välkommen tredje trimester! Under hela graviditeten har jag mått så bra. Inget som direkt har förstört min vardag så mycket. Men nu börjar jag bli trött på att vara gravid. Jag älskar min fina mage, bebisen däri och allt som hör till. Hade jag inte haft det så hade jag heller inte haft bebisen så jag tar emot allt som ska tas emot, men jag börjar bli lite trött. Jag är så grinig. Jag känner av början till sura uppstöötningar, har inte fått dem än men känner dem långt ner i halsen, irriterande. Jag känner mig så otroligt trött. Samtidigt som jag är trött kan jag inte sova ordentligt. Jag kan inte ligga ner för då kommer känslan av sura uppstötningar så jag måste ligga... sittandes. Det finns INGEN skön ställning just nu vilket resulterar i dålig sömn, vilket resulterar i ännu mer trötthet på dagarna. Jag har provat allt, kudde mellan benen, kudde som stöttar magen, fler kuddar bakom/under mig... inget funkar. Och nu kommer även mardrömmarna tillbaka. Ja, allt detta är petitesser, småsaker som kunde varit tusen gånger värre, men jag är så van vid att alltid må bra. Har alltid gjort, hela mitt liv faktiskt, så nu är jag så bortskämd. Jag hoppas att allt detta är övergående för annars kommer jag vara ett vrak när bebisen kommer ut till denna värld.
 
Hur mår ni? I vilken vecka är ni och hur har ni det?

Kommentarer

Postat av: Anna Bergström

Publicerad 2012-11-05 11:15:12

Haha...jag känner igen det där ;) fast om jag ska vara ärlig så har större delen av den här graviditeten varit jobbig. Första graviditeten gick som en dans på rosor, rent fysiskt sett. Och nu har det varit drygt. Haft problem med ischias och foglossningar sedan i juni. Så jag längtar tills det är över.
Ser fram emot att slippa nästäppan, att kunna andas ordentligt, att få ha mina revben ifred osv.
Men samtidigt så vet jag ju hur mycket jag kommer att sakna magen sen när det är över... För samtidigt så är det bland de mysigaste som finns att vara gravid och känna den lille sprattla runt där inne <3

Svar: Ja visst är det mysigt! Man känner sig liksom lite oförskämd när man säger att det är jobbigt, men det betyder ju inte att man vill bli av med det :) Andas lättare hade vart guld värt, vilken lycka sedan när bebisen är ute! Åh vad jag längtar, pussa, snusa och gosa hela dagarna!! Kom bf Nu!
varangraviditet.blogg.se

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Hej! Jag valde att starta en blogg när jag var gravid i 27 veckan. Det fanns så mycket som jag ville dela med mig av, och kanske kan det hjälpa någon. Mina tankar, funderingar kring graviditeten och allt runt den, shopping, bvc-besök osv. Bor i Göteborg tillsammans med min underbara sambo sedan 4 år tillbaka. Född 1988... Välkommen!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela