Trollet

Missförstånd gällande Ikeas täcken

Publicerad 2012-11-19 23:09:20 i Allmänt,

Hej hörrni! 
Jag tänkte bara dela med mig av vad vi fick reda på idag när vi var på Ikea och skulle köpa täcke och kudde till vår bebis som kommer i januari. Vi reagerade som så många andra på att det stod "från 12 månader"på deras täcken till spädbarn och frågade en anställd där. Vi fick på reda på att det endast stod så på grund av att man i vissa andra länder rekommenderar att inte ha täcke till barn under ett år. Av den anledningen är Ikea tvungna att skriva "från 12månader" men att man kan använda dem till nyfödda också, enligt svenska rekommendationer. 
 
Däremot blir jag lite fundersam på deras kuddar. Det står ju överallt på nätet att en nyfödd ska ha en fluffig kudde till den kan vända på sig, och att man då ska byta till den platta som Ikea har. Detta läste jag om när vi kommit hem från Ikea och funderar att höra med dem imorgon. Samtidigt som jag tänker på att barn har överlevt värre saker än en kudde som är en cm för tunn. Blir lite trött på alla rekommendationer. Men vill ju följa Socialstyrelsens.  Ja, imorgon hör jag med Ikea. 
 
Ha en god kväll gott folk!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Hej! Jag valde att starta en blogg när jag var gravid i 27 veckan. Det fanns så mycket som jag ville dela med mig av, och kanske kan det hjälpa någon. Mina tankar, funderingar kring graviditeten och allt runt den, shopping, bvc-besök osv. Bor i Göteborg tillsammans med min underbara sambo sedan 4 år tillbaka. Född 1988... Välkommen!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela