Trollet

Sjukskriven, igen!

Publicerad 2012-11-01 11:11:10 i Graviditet,

Vad trött jag är på att vara sjukskriven! Igår fick jag en blödning till och åkte mest in till Östra då jag fick en kraftig spark i magen dagen innan. Ville bara kontrollera så att et inte hade något samband. Det hade det som tur inte, vilket jag egentligen inte trodde att det hade. Jag blev glad och trodde vi kunde åka hem igen, lägga oss för att gå till jobbet imorgon... Icke! Jag blev sjukskriven i två veckor. Jag fick panik, jag har så mycket att göra på jobbet. Elva utvecklingssamtal var inplanerade, en del av vår stora barngrupp behöver stadga nu ihop med mig och en kollega nu. Det är kaos och jag kan verkligen inte vara sjukskriven, det går inte! Jag vet att jag måste tänka på vår älskade lilla skrutt men jag tro inte jag inöser allvaret. Jag tror att jag kan skydda oss två mot allt i världen. Naivt! 
 
Så nu sitter jag alltså här i sängen, nyvaken och rastlös. Vad ska jag göra nu då? Får kanske ta och åka till Hornbach och köpa mer färg till bebisens säng. I vilket fall som helst var det underbart att se vår lille skrutt igen! Älskade lilla barn som har vuxit så mycket sedan vi såg henne/honom sist. Vi fick även se att den lille även övar sig på att andas, magen åkte snabbt upp och ner :) Läkaren sa även att det är ett VÄLDIGT livligvadarn vi har i min mage, det visste vi ju redan men det är ändå kul när en läkare säger det som ser bebisar hela dagarna.
 
Med det sagt så ska jag starta dagen, är helt utsvulten! God morgon!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Hej! Jag valde att starta en blogg när jag var gravid i 27 veckan. Det fanns så mycket som jag ville dela med mig av, och kanske kan det hjälpa någon. Mina tankar, funderingar kring graviditeten och allt runt den, shopping, bvc-besök osv. Bor i Göteborg tillsammans med min underbara sambo sedan 4 år tillbaka. Född 1988... Välkommen!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela