Trollet

Tre nätters sömn, pånyttfödd

Publicerad 2012-11-16 19:42:54 i Allmänt,

Hej igen!
Idag är jag lycklig, jag har fått sova i tre nätter nu. Visserligen har jag blivit väckt flera gånger av min sambo som är sjuk och har hoppat upp och ner i sängen två nätter, men jag har inte haft några sura uppstötningar alls. Jag tror att jag har kommit på hur jag ska slippa den, äta något bra precis innan jag lägger mig. Får absolut inte vara hungrig när jag ska sova och dessutom har jag som sagt tidigare morötter vid sidan av sängen. Märker jag av minsta lilla så vräker jag i mig morötter. Nyttigt, gott och det hjälper! Hoppas att mina knep håller i sig, då kommer jag ha härliga nätter att se fram emot.
 
Idag var vi även på MVC för ett vanligt besök hos barnmorskan. Hon är verligen mysig. Vi mätte SF, förra gången låg jag en bit ovanför och gjorde det även idag, men efter lite puttande så låg jag vid linjen. Ja, man kan tydligen knö lite på bebisen så att den lägger sig på något vis så att SF-kurvan ändras. Himla roligt tycker jag! Bebisen hade som jag trodde lagt sig med huvudet nedåt. Det är inte fixerat ännu men barnmorskan sa att bebisen förmodligen inte kommer skutta runt något mer. Precis som jag trott. Jag berättade att jag tyckte det var så häftigt att de (barnmorskorna) så lätt kunde känna var bebisen låg och hur. Då tog hon mina händer och tryckte lite precis ovanför blygdbenet, och visst var där ett litet huvud! Jag blev så lycklig, jag har känt bebisens huvud idag! Jag frågade min sambo om han också ville känna, jag vet att han är lite rädd för att trycka på magen, rädd för att göra illa bebisen men han kom och ställde sig bredvid barnmorskan, lät henne ta hans händer och så fick även han känna. Häftigt alltså! All cred till barnmorskor!
 
Nu ligger jag här i en lakaninklädd soffa, mina föräldrar åker till Thailand imorgon och idag fick deras katt något i ögat, antingen en tagg eller en klo. Han har opererats och måste få medicin och ögondroppar tre gånger om dagen. Självklart ställer vi upp, därför en inklädd soffa (lädersoffa som katter älskar att klösa på). Imorgon kommer han hit och då ska vi minsann mysa, lilla pluttekatt!
 
Ha en bra fredag hörrni! Jag väntar på att min sambo ska komma hem från graderingen på Tae-kwon-do´n. Hoppas det går bra då han är jättesjuk med en gigantförkylning. Tjotjo!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Hej! Jag valde att starta en blogg när jag var gravid i 27 veckan. Det fanns så mycket som jag ville dela med mig av, och kanske kan det hjälpa någon. Mina tankar, funderingar kring graviditeten och allt runt den, shopping, bvc-besök osv. Bor i Göteborg tillsammans med min underbara sambo sedan 4 år tillbaka. Född 1988... Välkommen!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela