Trollet

Vill skruva ihop spjälsängen NU!

Publicerad 2012-11-24 20:18:16 i Allmänt,

Oj vad jag längtar till att få skruva ihop sängen nu. Sambon har som sagt spraymålat den vit och den har nu äntligen torkat. Dock är sambon i Stockholm denna helg och han har ju längtat lika mycket som jag så jag väntar såklart på att han kommer hem. Imorgon kväll ska vi skruva ihop den tillsammans och bädda den ren. Det är ett tag kvar till bebis kommer (6 veckor) och det får ju inte bli dammigt i sängen så jag antar att vi lägger på ett lakan eller något som skyddar när vi bäddat. Måste bädda den imorgon, vi kan inte vänta längre. När bäddade/ska ni bädda sängen till bebisen? Väntade ni eller gjorde ni det tidigt?
 
Nu är två maskiner igång och bebisens täcke och kudde tvättas. Jag har dock glömt av att ringa Ikea angående deras babykudde, vi får se om vi använder den eller köper en fluffigare. Det finns så mycket rekommendationer hit och dit och man blir tokig om man ska följa alla. Däremot känns detta ganska viktigt att följa då Socialstyrelsen själva har skrivit ihop rekommendationer om hur bebisar ska sova för att förhindra plötslig spädbarnsdöd. Vi får se hur vi gör. Nu tvättas den kudden iallafall.
 
Nu blir det Så mycket bättre, eventuellt med lite varm choklad. Ha en himla go lördag vänner! Kram
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Hej! Jag valde att starta en blogg när jag var gravid i 27 veckan. Det fanns så mycket som jag ville dela med mig av, och kanske kan det hjälpa någon. Mina tankar, funderingar kring graviditeten och allt runt den, shopping, bvc-besök osv. Bor i Göteborg tillsammans med min underbara sambo sedan 4 år tillbaka. Född 1988... Välkommen!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela