Trollet

1 och 3 trimesterns baksida

Publicerad 2012-10-23 18:42:34 i Allmänt,

Det är fantastiskt att vara gravid och jag skulle inte byta ut det mot något annat, MEN jag är så otroligt trött på att vara grinig och lättirriterad. Min sambo får ta all skit och han har inte gjort någonting. Han är en ängel, en prins som enbart tänker på mig och bebisen. Jag ska få sista maten, jag ska ha det bekvämt, jag ska få det där lilla extra samtidigt som han sätter sig själv sist. Han är verkligen helt underbar och jag kunde inte önska mig en bättre pappa till mitt barn. Varför måste jag då ta ut allting på honom? Jag förstår det inte. Har ni varit med om liknande? Hur gör ni för att vara mindre griniga? Jag vill verkligen veta för nu går jag in i vecka 30 och jag vill verkligen inte vara en ragata de tio sista veckorna. Visst kommer de gå fort, men de går snabbare om jag är trevlig och medgörlig. Visst, eftersom jag är medveten om mitt beteende så kan jag ändra mig, eller? Nej, det kan jag inte. Jag kan kompensera upp all skit jag ger honom, men det är inte rättvist. Han ska inte behöva ta min skit överhuvudtaget, även om jag ger honom frukost på sängen när jag orkar osv.
 
I andra trimestern mådde jag jättebra, som de flesta, men nu har jag blivit grinig igen som i första. Jag sade till min sambo: "Om jag blir sådär grinig igen som jag var i början så måste du säga till mig. Jag vill verkligen inte vara sådan utan du måste synliggöra det för mig så att jag kanske kan ändra mig lite." Gissa vad jag får för svar: "Älskling, du har faktiskt redan blivit det."
 
Ja, ni ser ju, hur gör ni? Ge mig råd snälla! Förövrigt, ha en fantastisk tisdagskväll så hörs vi imorgon! Kram på er tjockisar... och även icke gravida =)
 

Kommentarer

Postat av: Anna Bergström

Publicerad 2012-10-24 10:51:22

Haha...det gör inget. Jag brukar kalla den där förvirringen för "gravid-hjärna". Man är allmänt snurrig och har dålig koll på saker och ting ;)

Ja du, nog är man mer lättirriterad allt. Men jag försöker kontrollera det.
Om jag känner att jag blir irriterad eller sur på min man så brukar jag bara försöka gå undan och lugna ner mig och tänka att jag reagerar BARA för att jag är gravid. Om det är något som jag i vanliga fall inte skulle bli arg för så försöker jag att låta det vara bara. Så oftast så säger jag inget till honom och försöker att inte visa min irritation... Det är svårt det där faktiskt....

8 januari, ja men då är vi ju riktigt nära :) Bara 6 dagar mellan våra BF :) Vad spännande!!
Det är andra barnet för vår del. Vi har en dotter som är 2,5 snart :) Så det ska bli roligt med en liten lillebror :)
Vet ni vad ni ska få för kön?

Postat av: Anna Bergström

Publicerad 2012-10-24 11:02:58

Hej igen

Glömde skriva att jag kontaktade FK igår angående gravidtetspenning. Det fanns inget beslut än så det är väl bara att vänta antar jag. Han skulle skriva in en anteckning och försöka skynda på handläggningen av ärendet så det var ju bra i alla fall.
Har du fått svar???

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Hej! Jag valde att starta en blogg när jag var gravid i 27 veckan. Det fanns så mycket som jag ville dela med mig av, och kanske kan det hjälpa någon. Mina tankar, funderingar kring graviditeten och allt runt den, shopping, bvc-besök osv. Bor i Göteborg tillsammans med min underbara sambo sedan 4 år tillbaka. Född 1988... Välkommen!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela