Trollet

Babykläder och annat

Publicerad 2012-10-12 15:26:55 i Inhandlat,

Kan man bli tokig av alla barnkläder eller? Jag tror nog banne mig det! Vill ha allt, och gosigt ska det vara! Jag har ju såklart köpt en del under de gångna månaderna och nog var det mer än jag mindes. Vad ska vi med alla pyamasar till? Och jag som trodde att jag inte hade köpt en enda vit body, vi hade fyra eller fem stycken! Det finns ju så mycket fint!
Nu gäller det att hitta en eller två varma overaller också, mössa/-or, tossor och vantar. Vantar utan tumme. Och lite fler strumpor, har hört att man lätt tappar bort dem. Vi har en overall (som inte finns med på bilden) som jag köpte i Ullared sist, vanlig vit, men otroligt mysig. Dessutom var den fri från öron! Jag har verkligen inte förstått grejen med björnöron på varenda jädra mössa och overall. Jag vill inte att min unge ska se ut som en björn, det är en människa! Björnar är fina, jag menar inget så... men det känns så bisarrt att klä ut mitt barn till ett djur.
I vilket fall som helst så har vi gått in i vecka 28 nu, eller i onsdags gjorde vi det. Nu är det hyfsat lugnt ifall bebisen skulle få för sig att hälsa på tidigare. Men bebis, du får gärna stanna inne 12 veckor till. Vi längtar ihjäl oss efter dig men jag tror du skulle må bättre av att stanna inne lite till. Älskade barn!
 
Om jag får hoppa lite här så måste jag berätta om våra fina ungar på förskolan. De vet alla att det ligger en bebis i magen på mig och kommer ofta och klappar på den. "Hur mår bebisen?", "Hallå bebis!", "Sover du?"... osv. De pratar mycket med bebisen undrar hur den mår. Vi har även pratat om vad bebisen var innan den var just en bebis. En pojke förklarade så bra om hur bebisen först var ett litet frö som låg i mammas mage. Den förklaringen nöjde sig barnen med och det var helt lugnt för mig. Kände mig inte förberedd för att förklara hur barn blir till just då =) Man kan lätt förklara för barn utan att prata snopp och snippa, men man vet aldrig hur föräldrar ställer sig till ens förklaring. De kanske har sagt något annat som de vill hålla sig till ett tag till.
Ja nej, det här blir rörigt om jag ska fortsätta. Jag får hålla mig till några få ämnen och sedan återkomma i nya inlägg. Ikväll ska sambon och jag på restaurang och bio. Jag ringde honom tidigare och började: "Älskling! Vi ska ha barn om tre månader och kommer vara väldigt upptagna då när bebisen kommer. Så jag tänkte att vi skulle gå på restaurang idag." Då svarar han: "Oj, vad vi tänker lika du och jag! Det var precis vad jag har tänkt. Jag skyndar mig hem så löser vi det." Jag har ju verkligen väldens finaste karl jag! Min älskade man och jag!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Hej! Jag valde att starta en blogg när jag var gravid i 27 veckan. Det fanns så mycket som jag ville dela med mig av, och kanske kan det hjälpa någon. Mina tankar, funderingar kring graviditeten och allt runt den, shopping, bvc-besök osv. Bor i Göteborg tillsammans med min underbara sambo sedan 4 år tillbaka. Född 1988... Välkommen!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela