Trollet

Första shoppingen med älsklingen

Publicerad 2012-10-23 16:00:00 i Inhandlat,

I förrgår (lördags) handlade min sambo och jag babygrejer tillsammans för första gången. Ja om man inte räknar med de stora grejerna såklart. Vagnen, babyskyddet och spjälsängen har vi köpt tillsammans men ni vet de där småsakerna som behövs. Vi tog oss en tur till Allum (i Partille, utanför Göteborg) och hittade två underbara påslakan till spjälsängen samt en mysmössa för bebisen att ha när vi åker hem från BB. Det kommer ju vara så kallt och vi vill ju inte att bebisen ska chockas med en temperaturskillnad från 37 till -massa direkt när hen kommer ut. Därefter gick vi till Polarn&Pyret och hittade världens finaste filtar. Vi ville så gärna ha alla tre men de kostar ju lite så vi Olade. Ni vet: Ole, dole, doff osv.
 
Bilderna är lånade av Polarn&Pyrets respektive Åhlens hemsidor. Första bilden är filten från P&P, de två andra är påslakanen från Åhlens. Dock är det blåa påslakanet inte blått utan rött med vita ränder. Jättefint i mysigt jerseymaterial.
 
 
Mössan verkar inte finnas på Åhlens hemsida men den är en sådan där Pippi-mössa ni vet fast blå istället för den traditionella vita grunden. Jättemysig och stor. Kan inte fatta att den ska sitta på en bebis. Den är ju så tjock och varm att den ser alldeles för stor ut för en nyfödd, det kanske den är också men varm kommer den vara iallafall =)
 
Kram på er!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Hej! Jag valde att starta en blogg när jag var gravid i 27 veckan. Det fanns så mycket som jag ville dela med mig av, och kanske kan det hjälpa någon. Mina tankar, funderingar kring graviditeten och allt runt den, shopping, bvc-besök osv. Bor i Göteborg tillsammans med min underbara sambo sedan 4 år tillbaka. Född 1988... Välkommen!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela