Trollet

Mjölkallergiker? Nej, gravid!

Publicerad 2012-10-14 18:46:00 i Graviditet,

Magen var svullen. Tanken: Jag har blivit mjölkallergiker! Fan! Jag älskar ju mjölk!
 
Jag kommer hoppa fram och tillbaka i graviditeten allt eftersom tiden fortskrider. Jag skriver om det som kommer upp i mitt huvud och nu måste jag berätta om starten på graviditeten. Det var nämligen så att jag trodde jag hade blivit mjölkallergiker helt plötsligt. Min mage var såå svullen och annorlunda. Inte tänkte jag på att jag kunde vara gravid, för den chansen hade jag räknat bort. Jag trodde inte jag kunde bli gravid, jag visste det! Iom allt krångel jag hade med att inte komma in i puberteten i tonåren och så vidare så hade jag börjat bearbeta tanken till att aldrig kunna få ett biologiskt barn. Iom den tanken och spykänslan av att stoppa i mig p-piller som jag inte ens behövde (kunde ju inte bli gravid, MÅSTE dock påpeka att det var min egen utvärdering, inte läkarens) slutade jag ta tabletterna i september 2011 (Blev gravid i april). Jag fick inte tillbaka min mens och i februari fick jag första vändan av Provera för att få igång mensen igen. Jag skulle ta Provera (för att få igång mensen) i 10 dagar (började i februari), få mensen och vänta ett antal dagar för att sedan göra om samma procedur igen till receptet tog slut. Fortsatte mensen komma av sig själv efter receptets slut så var "utredningen" över. Men jag missförstod läkaren och trodde att jag skulle sluta ta Provera om mensen kom direkt efter första doseringen av tio dagar. Detta gjorde att jag inte tog Provera i mars månad och alltså inte heller fick min mens. Väntade till början av april och ringde då till kk. Där fick jag reda på att jag missuppfattat läkaren. För att ändå vara på den säkra sidan (hoppet är det som lämnar människan sist) gjorde jag ett grav.test som visade positivt! Blev chockad och köpte två till, de båda visade neg så jag började då med en tiodagarskur igen och väntade på mensen, men den kom inte! Fan! Jag visste det, jag visste det, vad ska vi göra nu då? Hur går vi vidare? Jaja, jag får väl göra ett grav.test till då innan jag påbörjar tredje omgången av Provera. Man ska ju inte ta medicinen om man är gravid, kan skada fostret. Denna gång köpte jag ett digitalt test direkt istället för sist som jag gjorde tidigare. Slängde alla bipacksedlar, förpackningar och pulade därhemma medan de 2 minutrarna skulle gå. Jag visste ju att det skulle visa neg, men jag ville vara hundra och inte ta någon medicin med ett foster i mig. Gick tillbaka för att slänga testet, slängde en blick på det och det stod Gravid 3+. VA!? Va? Men hur? Vad hände här? Jahaaaaa, jag är inte mjölkallergiker! Jag är gravid! Men va? Hur länge? Jag har ju inte haft någon riktig mens. Jag har ju inte haft ägglossning, eller? Trodde jag!
 
Och där startade vår underbara resa som blivande föräldrar och bebis. Herregud vilken positiv chock vi båda fick! Hur var det för er? Berätta! Jag älskar att höra sådana här historier!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Hej! Jag valde att starta en blogg när jag var gravid i 27 veckan. Det fanns så mycket som jag ville dela med mig av, och kanske kan det hjälpa någon. Mina tankar, funderingar kring graviditeten och allt runt den, shopping, bvc-besök osv. Bor i Göteborg tillsammans med min underbara sambo sedan 4 år tillbaka. Född 1988... Välkommen!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela