Trollet

Mycket på en gång

Publicerad 2012-10-09 15:54:12 i Inhandlat,

Nu är det så mycket som ska inhandlas och jag har gjort en lite lista på det som vi tror oss behöva. Visst är det säkert mycket onödigt men vi känner att vi vill ha/behöver detta så inom en snar framtid ska vi ta oss till Gekås och shoppa loss. Jag har sagt till min sambo (som aldrig varit på Gekås och har ingen aning om vad han ger sig in på) att han måste sova ordentligt natten innan och ta med något att äta och dricka. Jag vet hur han fungerar och efter några minuter är han redan uttråkad. Kan dock bli lite skillnad när det handlar om bebissaker. Det gillar han att titta på. Kanske jag ska skriva upp listan ifall någon vill ha lite tips på vad som kan köpas in för att underlätta första tiden. Kan tänka mig att man svävar på moln, och det första man vill göra är nog inte att åka till affären.

Detta är alltså det som ska inhandlas på Gekås, alltså inte ALLT:

Parasoll
Myggnät
Babysitter
Filtar
Musikmobil till säng
Spjälskydd
Madrasskydd
Sängkläder
Vagnsängkläder
Skötbädd
Skydd till skötbädd
Frottéhanddukar små
Badbalja
Badtermometer
Febertermometer
Tvättlappar
Blöjhink
Nagelsax
Nagelfil
Snorsug
Nässpray (renässans)
Mild tvål
Babyolja
Zinksalva
Nappar
Nappflaska (ifall bebisen inte vill amma)
Mjölkuppsamlare
Handpump
Amningskudde
Amningsinlägg
Amningsbh
Mössa
Vantar
Tossor
Bindor (tydligen XL)
Babytops
Haklappar
Vagnlås
Leksaker till vagn osv
Resesäng
Speldosa
Flaskborste
Solskydd till bil
Reflexer till vagn
Bepanthen
Babygym

Ja, det var den listan. Kanske kommer det till något, kanske plockas det bort. Vagn, babyskydd och skötväska har vi redan. Vi kom så billigt undan så vi ville inte vänta för väntandets skull.

Täcken, kuddar och madrass handlas nog på Ikea, de har ju alltid fått goda recensioner när det gäller sängar osv. I övrigt sitter jag här med körteori runt omkring mig i sängen. Idag vart jag sjuk från jobbet. Görtrist men jag kan inte hjälpa det. Nu tänker jag endast på bebisen och är jag inte frisk går jag inte till jobbet bara för att vara duktig. Nu går hälsan först! Jag har redan varit sjukskriven i tre veckor och fler ska det inte bli!

Men då, nu har ni min handlingslista på Gekås, hoppas på lite folk när vi väl åker dit! Ha en fin eftermiddag!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Hej! Jag valde att starta en blogg när jag var gravid i 27 veckan. Det fanns så mycket som jag ville dela med mig av, och kanske kan det hjälpa någon. Mina tankar, funderingar kring graviditeten och allt runt den, shopping, bvc-besök osv. Bor i Göteborg tillsammans med min underbara sambo sedan 4 år tillbaka. Född 1988... Välkommen!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela