Trollet

Nedräkningen börjar... snart!

Publicerad 2012-10-22 21:34:55 i Allmänt,

Hej igen! Det var några dagar sedan jag skrev men jag har haft så fullt upp. Inte nog med att jag arbetar fulltid (som alla, ingen ursäkt) så hårdkör jag på körskolan då jag har teori nästa onsdag och uppkörning om exakt två veckor. Och som ni vet så är man tillräckligt trött endast på grund av graviditeten så jag är helt slut när jag väl kommer hem på kvällarna. Och vilka sammandragningar!!
 
Apropå dessa sammandragningar. Hur har ni det med dem? Jag har inga problem med dem, gör absolut inte ont men jag känner ju definitivt av dem. Så fort jag sätter mig på bussen på väg hem från arbetet till ett par timmar efter det att jag kommit hem känner jag av dem. Läste någon gång, någon stans att man ska kontakta läkare om man har fler än fyra sammandragningar i timmen. Hah, jag kan vara lycklig om det bara är fyra! Mina håller igång konstant i då sammanlagt 3 timmar. Ni behöver inte tro att jag är ansvarslös som inte kontaktar läkare, men jag har varit där så många gånger och kollat upp sammandragningarna att jag inte behöver göra det mer, känner jag.
 
Hur som helst, nu har jag börjat räkna ner. På riktigt! Nu har jag gått över 200-dagars-gränsen och har bara 78 dagar kvar. Nu är det arbete i högst drygt en månad till, sedan är det förberedelser inför julen som jag längtar efter något otroligt mycket. Och därefter är det bara nyår, julstäd och sedan kommer bebisen. Först tyckte jag att tiden på arbetet var lång, men nu när jag vet hur mycket vi har att göra med nya konstellationer, utvecklingssamtal osv så inser jag hur lite tid jag har på mig att genomföra allt. Nu är det bara att köra på! Och med körkortet, snart är det i min hand, förhoppningsvis!
 
Vill ni ha en bild på min mage? Tycker den har exploderat det sista. Hmm.. ska se om jag kan på till en bra bild. Dessutom ser den ut att ha sjunkit ner lite, visst har den? En kollega nämnde det samma dag som jag själv märkt det. Börjar tro att jag har fått ett felaktigt bf-datum haha =)

Ha en fantastisk fortsatt måndagskväll så ska vi se om jag kan skriva något imorgon igen. Nattinatti!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Hej! Jag valde att starta en blogg när jag var gravid i 27 veckan. Det fanns så mycket som jag ville dela med mig av, och kanske kan det hjälpa någon. Mina tankar, funderingar kring graviditeten och allt runt den, shopping, bvc-besök osv. Bor i Göteborg tillsammans med min underbara sambo sedan 4 år tillbaka. Född 1988... Välkommen!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela