Trollet

Fixerad + magen

Publicerad 2013-01-03 15:04:38 i Allmänt,

Såja, nu är bebisen fixerad. Det är fem dagar kvar till BF men jag tror nog att bebisen stannar inne ett tag till. Känns så. Förövrigt har jag inte mycket att skriva om. Vi går här hemma och väntar på vår lille plutt. Sambon har varit ledig i två veckor nu och vi har haft världens bästa ledighet tillsammans. Varit uppe på nätterna, sovit hela dagarna. Vaknat på morgonen, ätit lite och sedan gått och lagt oss igen för att starta dagen vid 15 någonting. Superskönt, det är ingen ide att ha dåligt samvete för att man sover bort dagarna, vi vet ju att det kommer ändras på när bebisen tittar ut. Försöker annars jämföra lite magbilder men tycker nog inte att jag växer så mycket mer nu. SF-måttet ändras ju såklart men jag ser inte mycket förändring. Vad tycker ni? Denna bild är i v38+6.
 

Kommentarer

Postat av: Anonym

Publicerad 2013-01-06 18:46:14

du har knappt gått upp nåt kilo alls va? Jag är i v 14 och har redan gått upp 3-4 kg :(

Svar: Oj tack! Jo jag har gått upp närmare 20 kg. Jag har inte oroat mig för det då jag tror att allt kommer rinna av mig lika fort, om inte får jag bara ta lite snabbare promenader :) Hoppas du inte är för missnöjd med dina nya kilon :(
varangraviditet.blogg.se

Postat av: Anonym

Publicerad 2013-01-08 16:52:40

åh det syns verkligen inte! hade tippat på typ 4-5 kg. ja men precis, amning hjälper ju till en hel del med om du väljer att amma.
Jag är jättemissnöjd, kan inte förstå att jag gått upp så mycket, när jag i princip kräks upp allt jag stoppat i mig sen vecka 9 :/ Så det känns inge bra alls.

Svar: Tack! Nej, jag ha alltid varit "underviktig" som alla sköterskor och lärare så snällt har berättat för mig, som om jag aldrig vetat. Så jag var väldigt smal redan innan och blev mer "normalviktig" nu under graviditeten. Men så länge jag mår bra skiter jag i hur jag ser ut, vill mer tillbaka till min ursprungsvikt då jag saknar alla mina fina kläder :)
De flesta går ju ner det mesta under amningen så om det är vad du vill göra så får vi ju hoppas på det för dig :) Men noja inte för mycket på vikten, ta tag i det efter graviditeten i så fall. Låt dig äta lite gott ibland, även om man ändå gott kan tänka nyttigt utan att det bor äckligt! Låt dig njuta också :)
varangraviditet.blogg.se

Postat av: Anonym

Publicerad 2013-01-08 19:12:11

du kör på helt rätt! DU vet bäst hur du mår, det kan ingen annan berätta för dig. Du har superfin gravidmage.
Ja, jag hoppas jag kan amma och att kilona rasar.
ja, jag får ju liksom äta det som slinker ner. Sen är det väl det att jag inte rör på mig så mycket som jag borde. Så det skulle jag ju kunna ta tag i nu när det blir lite varmare och torrare ute.
Lycka till, hoppas den lille kommer ut snart :)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Hej! Jag valde att starta en blogg när jag var gravid i 27 veckan. Det fanns så mycket som jag ville dela med mig av, och kanske kan det hjälpa någon. Mina tankar, funderingar kring graviditeten och allt runt den, shopping, bvc-besök osv. Bor i Göteborg tillsammans med min underbara sambo sedan 4 år tillbaka. Född 1988... Välkommen!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela