Trollet

Sömn

Publicerad 2013-03-17 18:20:56 i

Ja. Då skriver jag igen. Det kommer en FL-berättelse men nu vill jag skriva sv mig om sömnen här hemma. Vår lilla tjej har börjat vakna vid 4-5 på nätterna och vill starta dagen trots att hon är supertrött. Detta resulterar i en övertrött flicka som är jätteledsen. Hon vill inte sova, kommer inte till ro, inte ligga i sängen eller vaggan utan bara vara i famnen. Dessutom äter hon jätteofta på nätterna vilket även det resulterat i dålig sömn. Jag var så trött och ledsen att jag storbölande sade till sambon att jag inte orkar mer. Jag gjorde inte det då. Nu får ingen tro att detta handlar om brist på kärlek, det handlar endast om hjälplöshet och en gnutta känsla av trötthet.

Nu har jag beställt en bok om barns sömn och hur jag kan få vår lilla att sova bättre utan att vilja ha mat hela tiden. För jag vet att det inte handlar om hunger utan det handlar om närhet, och det får hon ju så mycket jag kan. Ja, är det någon som läser och har lite förslag så får ni gärna skriva :)
Kramkram

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Hej! Jag valde att starta en blogg när jag var gravid i 27 veckan. Det fanns så mycket som jag ville dela med mig av, och kanske kan det hjälpa någon. Mina tankar, funderingar kring graviditeten och allt runt den, shopping, bvc-besök osv. Bor i Göteborg tillsammans med min underbara sambo sedan 4 år tillbaka. Född 1988... Välkommen!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela