Trollet

Nattrutiner

Publicerad 2013-05-15 10:29:17 i

Jo men jag måste få reda på varför hon vaknar vid fyra-fem och är superpigg. Jag förstår nämligen inte.
Vid sju-halvåtta ger jag henne mat (tutten) och sedan klär vi på pyjamasen för att sedan mysa med någon bok eller så. Hon sover vanligtvis till elva-ett och vill ha mat. Det får hon och somnar oftast utan besvär. Därefter vaknar hon vid fyra-fem och är pigg. Hon tittar upp, skrattar, pratar med sig själv. Får hon till slut ingen uppmärksamhet (kan gå tio minuter) så tröttnar hon och gnyr/skriker. Hon får mat (vet egentligen inte om hon är hungrig) och bajsar oftast samtidigt. Iom att vi även måste byta blöja så blir hon ännu piggare och sedan är det kört. Det tar minst en timma från det att jag tar upp henne till att hon sover igen. Oftast längre tid. Hon har då sovit max åtta timmar vilket inte kan vara tillräckligt! Hon kan ju då inte sovit tillräckligt för att vara pigg. Vi går oftast upp vid halv sju-sju. Då är pluttan pigg i ca en-en och en halv timma för att sedan sova igen. Ska jag göra något eller bara låta henne utveckla en längre sömn själv? Fasen, jag är helt slut på förmiddagarna!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Hej! Jag valde att starta en blogg när jag var gravid i 27 veckan. Det fanns så mycket som jag ville dela med mig av, och kanske kan det hjälpa någon. Mina tankar, funderingar kring graviditeten och allt runt den, shopping, bvc-besök osv. Bor i Göteborg tillsammans med min underbara sambo sedan 4 år tillbaka. Född 1988... Välkommen!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela